Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Οι Γάλλοι ακροδεξιοί είναι κατά του ευρώ και της ΕΕ


5/06/2012

«Οι Έλληνες ζουν το μέλλον μας»

Η πρόεδρος του Εθνικού Μετώπου και κόρη του Ζαν-Μαρί Λεπέν αντιτάσσεται στο μνημόνιο και πιστεύει ότι η Ελλάδα ζει σήμερα το μέλλον που θα έχουν η Γαλλία αν εξακολουθήσουν να συμμετέχουν στην ευρωζώνη

Μέσα στις 100 προσωπικότητες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο για το 2011, σύμφωνα με το περιοδικό «Time», η Μαρίν Λεπέν έχει διαδεχθεί από τον Ιανουάριο της ίδιας χρονιάς τον πατέρα της Ζαν-Μαρί Λεπέν στην προεδρία του Εθνικού Μετώπου, το οποίο στις πρόσφατες γαλλικές προεδρικές εκλογές πέτυχε το ανώτερο ποσοστό στην ιστορία του (17,9%). «Η αγάπη για το έθνος μπορεί να είναι κληρονομική» λέει η Μαρίν Λεπέν αναφερόμενη στην είσοδό της στην πολιτική στα 23 της χρόνια. «Μεγάλωσα μέσα στην αγάπη για την πατρίδα μου και δεν θα άντεχα να είμαι απλός θεατής της αποδυνάμωσης και της παρακμής της» συνεχίζει, ενώ σε αυτούς που τοποθετούν το κόμμα της στην Άκρα Δεξιά της γαλλικής πολιτικής σκακιέρας εκείνη αντιτείνει την έννοια του λαϊκού, κοινωνικού πατριωτισμού. Λίγες ημέρες πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές στη Γαλλία και παρά το πολύ πυκνό προεκλογικό πρόγραμμά της, η Μαρίν Λεπέν μάς μιλάει για τον ΛΑΟΣ, τους Ανεξάρτητους Έλληνες και τη Χρυσή Αυγή, για την ελληνική κρίση, την Ευρώπη και την έξοδο από το ευρώ, για τον Φρανσουά Ολάντ, τον πατέρα της και τους αρχαίους Έλληνες.

Μαρίν Λεπέν, σε ποιο σημείο του πολιτικού φάσματος τοποθετείται το Εθνικό Μέτωπο;

«Είμαστε ένα πατριωτικό κόμμα που αγωνίζεται για την εθνική εμάς κυριαρχία. Δεν θέλουμε να αποφασίζουν για μας η Ευρώπη και οι Ευρωπαίοι τεχνοκράτες. Είμαστε υπέρ του ελεύθερου προσδιορισμού του κάθε λαού, του γαλλικού εν προκειμένω, και θεωρούμε ότι η μετανάστευση είναι μια μάστιγα που χρησιμοποιείται από την οικονομική εξουσία για να επιτύχει μείωση των μισθών και ότι όταν είναι μαζική έχει ως συνέπεια την αλλοίωση της ταυτότητας των λαών. Επίσης, είμαστε υπέρ της λήψης σοβαρών μέτρων για την ασφάλεια και, κυρίως, υπέρ μιας Ευρώπης που θα αποτελείται από ελεύθερα έθνη».

Πώς κρίνετε τον χαρακτηρισμό του κόμματός σας ως «ακροδεξιό»;

 «Τον όρο αυτόν τον επέβαλαν τα ΜΜΕ και οι πολιτικοί για να θίξουν την αξιοπιστία μας και να μας συνδέσουν με πραγματικά ακροδεξιά κινήματα. Εμείς είμαστε δημοκράτες: είμαστε υπέρ της απλής αναλογικής, υπέρ του δημοψηφίσματος, υπέρ του πολιτικού πλουραλισμού. Δεν έχουμε καμία σχέση με την Άκρα Δεξιά. Αυτόν τον όρο τον δημιούργησε η γαλλική Αριστερά, η οποία κατηγορεί ως φασίστες όσους δεν συμφωνούν μαζί της. Τον Ντε Γκωλ τον είπαν φασίστα, τον Σιράκ τον είπαν φασίστα, τον Σαρκοζί τον είπαν φασίστα, εμάς μας λένε φασίστες. Φυσικά, τίποτε από αυτά δεν είναι αλήθεια».

Για να κάνουμε έναν παραλληλισμό με τα ελληνικά πολιτικά πράγματα, τις ιδέες ποιων ελληνικών κομμάτων βρίσκετε ενδιαφέρουσες;

«Μέχρι πρόσφατα βρίσκαμε ενδιαφέρουσες τις θέσεις του ΛΑΟΣ. Το γεγονός, όμως, ότι κάποιοι βουλευτές του ψήφισαν τα μέτρα λιτότητας μας απογοήτευσε, όπως φαντάζομαι και τους ψηφοφόρους του. Σήμερα βρίσκουμε ενδιαφέρουσες τις θέσεις των Ανεξάρτητων Ελλήνων».

Έχετε σχέσεις με Έλληνες πολιτικούς;

«Κοιτάξτε. Είμαι πρόεδρος του Εθνικού Μετώπου εδώ και μόλις ενάμιση χρόνο. Τώρα αρχίσαμε να καλλιεργούμε σχέσεις με άλλα ευρωπαϊκά κόμματα, σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο για την Ελευθερία, στον οποίο ανήκω, και το κόμμα του κ. Στράχε. Δεδομένης της κατάστασης στην Ελλάδα, τα ελληνικά κόμματα έχουν άλλα πράγματα να κάνουν από το να επιδιώκουν διπλωματικές επαφές και έτσι δεν έχουμε προχωρήσει ακόμη στο θέμα αυτό. Θα το κάνουμε, όμως, μέσα στους επόμενους μήνες. Κατά τα άλλα, πριν από περίπου 20 χρόνια το κόμμα μας είχε επαφές με τον Μάκη Βορίδη, αλλά διακόψαμε κάθε σχέση μαζί του».

Γιατί;

«Διότι τάχθηκε με τον αποσχισθέντα Καρλ Λανγκ και το ακροδεξιό κόμμα του. Καταλάβαμε ότι δεν είναι άνθρωπος εμπιστοσύνης, όπως θέλει να θεωρείται. Τα πρόσφατα γεγονότα μάς δικαίωσαν».

Για ποια γεγονότα μιλάτε;

«Συμμετείχε με το κόμμα του, τον ΛΑΟΣ, στην κυβέρνηση και δέχτηκε να ψηφίσει τα μέτρα λιτότητας που αποτελούν καταδίκη σε θάνατο του ελληνικού λαού.».

Ο ΛΑΟΣ δεν είναι πια το κόμμα του. Ο κ. Βορίδης έχει προσχωρήσει στη Νέα Δημοκρατία.

«Ξεπουλήθηκε λοιπόν...».

Ας περάσουμε σε κάποιο άλλο θέμα... Έχετε παρακολουθήσει την άνοδο της Χρυσής Αυγής στις πρόσφατες εκλογές;

«Ναι, και πρέπει να πω ότι εμείς δεν έχουμε καμία σχέση με το κίνημα αυτό. Οι θέσεις και οι ενέργειές του μου φαίνονται πολύ εξτρεμιστικές και καταδικαστέες».

Σε τι ακριβώς αναφέρεστε;

«Στον σφοδρό αντισημιτισμό τους και στη χρήση βίας – εναντίον των μεταναστών, για παράδειγμα. Εμείς πάντα λέγαμε ότι δεν θεωρούμε τους μετανάστες υπεύθυνους για τη σημερινή κατάσταση. Υπεύθυνους θεωρούμε τους πολιτικούς που θέσπισαν τη σημερινή μεταναστευτική πολιτική. Δεν ξέρω όλες τις ιδέες της Χρυσής Αυγής, αλλά αυτές που ξέρω με σοκάρουν».

Η λαθρομετανάστευση είναι ένα θέμα που απασχολεί το ελληνικό κράτος. Πιστεύετε ότι ο έλεγχος των συνόρων είναι ευθύνη της Ελλάδας; Των γειτόνων χωρών, όπως η Τουρκία; Της Ευρώπης; Το ίδιο ζήτημα τίθεται βέβαια και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες...

«Μα πώς μπορούμε να έχουμε την παραμικρή εμπιστοσύνη στην Ευρωπαϊκή 'Ένωση πάνω στο θέμα αυτό, τη στιγμή που η ίδια η Ένωση μας λέει ότι τα επόμενα 50 χρόνια πρέπει να υποδεχτούμε 150 εκατομμύρια ξένους; Για ποιον λόγο η Ευρωπαϊκή Ένωση να εμποδίσει τους ξένους να μπουν στην Ευρώπη, αφού η ίδια είναι υπέρ της μετανάστευσης; Κατά συνέπεια, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προστατεύσουμε εμείς οι ίδιοι τα σύνορά μας και, αν χρειαστεί, να συνάψουμε συμφωνίες με τις άλλες χώρες, όπως έκανε η Ιταλία με τη Λιβύη».

Μπορούν συνδυαστικά να γίνουν και τα δύο...

«Σαφώς. Όσο, όμως, χώρες όπως η Γαλλία συνεχίζουν να είναι πραγματικοί απορροφητές λαθρομεταναστών, το πρόβλημα δεν λύνεται. Πρέπει να εφαρμόσουμε πολιτικές που θα αποθαρρύνουν τη μετανάστευση. Διότι, σήμερα, ένας λαθρομετανάστης στη Γαλλία μπορεί να έχει περισσότερα δικαιώματα στην υγεία από έναν Γάλλο ο οποίος πληρώνει φόρους! Μπορεί να έχει σπίτι και να στείλει τα παιδιά του στο σχολείο δωρεάν! Με τέτοιες πολιτικές τούς προσελκύουμε, αφού στη χώρα μας κερδίζουν 100 φορές περισσότερα χωρίς να δουλεύουν από ό,τι αν έμεναν να δουλέψουν στη χώρα τους».

Δηλαδή θεωρείτε ότι πρέπει να απαγορευτεί εντελώς η μετανάστευση; 

 «Η μετανάστευση πρέπει να απαγορευτεί. Οδηγεί τις χώρες μας σε κατάρρευση. Δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε να υποδεχόμαστε ανθρώπους στους οποίους δεν έχουμε πια τίποτε να προσφέρουμε. Στη Γαλλία έχουμε 5 εκατομμύρια ανέργους και 8 εκατομμύρια φτωχούς. Τι μπορούμε να προσφέρουμε στους άλλους; Τίποτε. Οπότε πρέπει να τη σταματήσουμε. Μόνο σε συνθήκες πολύ μεγάλης ανάπτυξης και πλήρους εργασίας θα μπορούσαμε να συζητήσουμε τη δυνατότητα μετανάστευσης και μόνο αν μπορούσαμε να την ελέγξουμε. Αλλιώς δεν έχει νόημα».

Μιλήσατε προηγουμένως για μια Ευρωπαϊκή Ένωση ελεύθερων εθνών. Σε τι είδους ελευθερία αναφέρεστε; 

 «Στη νομισματική ελευθερία. Πιστεύουμε ότι ένα κράτος είναι το νόμισμά του και ότι η πιο σημαντική ελευθερία ενός λαού είναι να μπορεί να καθορίσει μόνος του τον προϋπολογισμό και την οικονομική πολιτική του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ήμασταν ανέκαθεν εναντίον του ευρώ. Γνωρίζαμε εξ αρχής τις συνέπειες που θα είχε το κοινό νόμισμα για τις χώρες μας. Οι Ευρωπαίοι τεχνοκράτες κατάφεραν να φέρουν την Ευρώπη, μία από τις πλουσιότερες ηπείρους στον κόσμο, στη χρεοκοπία. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για αυτό. Εμείς διαφωνούμε με τα μέτρα λιτότητας που επιβάλλονται στους πολίτες των χωρών-μελών. Τα θεωρούμε επιστροφή στη λίθινη εποχή της οικονομίας».

Με ποια έννοια;

«Με την έννοια ότι εκφράζουν υπερφιλελεύθερες πρακτικές που καθιστούν το εμπόριο επίκεντρο της κάθε πολιτικής, το άλφα και το ωμέγα της. Στην πραγματικότητα, αυτές οι πολιτικές λιτότητας έχουν αποτέλεσμα να πλουτίζουν οι λίγοι και να φτωχαίνουν οι πολλοί».

Κάποιες από τις ιδέες σας ταυτίζονται με τις ιδέες ενός μέρους της Αριστεράς... Πιστεύετε ότι υπάρχουν μεταξύ σας κοινά σημεία;

«Ένα μέρος της Αριστεράς κάνει όντως την ίδια διάγνωση, αλλά πέφτει έξω στις λύσεις. Δεν μπορούμε, για παράδειγμα, να είμαστε εναντίον των οικονομικών κύκλων και υπέρ της μετανάστευσης, αφού η μετανάστευση αποτελεί εργαλείο της υπερφιλελεύθερης οικονομίας. Αποτελεί το μέσον για να πραγματοποιούνται «μετεγκαταστάσεις» επιχειρήσεων εντός των συνόρων, να γίνονται μειώσεις στους μισθούς και να δημιουργείται ανταγωνιστικότητα με τους εργαζομένους της ίδιας της χώρας σε βάρος του συστήματος εργασιακής και κοινωνικής προστασίας των εργαζομένων αυτών. Επίσης, δεν μπορούμε να λέμε ότι είμαστε εναντίον του οικονομικού συστήματος και ταυτόχρονα να δεχόμαστε τους κανόνες που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα από το κοινό νόμισμα και δη την υποχρέωση των κρατών να δανείζονται από τις αγορές».

Ποια πιστεύετε ότι μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημα αυτό;

«Το σπάσιμο του μονοπωλίου των αγορών! Αυτή είναι η μόνη λύση ενάντια στους ανώτατους διεθνείς οικονομικούς κύκλους. Το να είσαι, λοιπόν, αντίθετος με το οικονομικό σύστημα και ταυτόχρονα να θέλεις να μείνεις στο ευρώ μού φαίνεται απόλυτα παράλογο και ασυνεπές».

Καταλαβαίνετε τον φόβο του ελληνικού λαού για μια ενδεχόμενη έξοδο της χώρας από το ευρώ; 

«Βεβαίως. Και θα σας πω γιατί τον καταλαβαίνω. Εγώ είμαι υπέρ μιας συντονισμένης προετοιμασίας εξόδου από το ευρώ σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Ένας τρόπος είναι να γίνει υποτίμηση του ευρώ πριν από την επιστροφή των κρατών στο εθνικό νόμισμα. Εδώ και μήνες, τους λέω: «Θα είναι έγκλημα να μην προετοιμάσετε την επιστροφή στα εθνικά νομίσματα. Κατ’ αρχάς, θα είναι έγκλημα να πετάξετε βίαια και χωρίς προετοιμασία την Ελλάδα έξω από την ευρωζώνη και δεύτερον, να δημιουργήσετε οικονομικό και κοινωνικό χάος με την κατάρρευση του ευρώ». Διότι το ευρώ είναι καταδικασμένο. Οπότε, αν αρνηθούμε να προετοιμάσουμε την επιστροφή στα εθνικά νομίσματα, θα επικρατήσει χάος και υπεύθυνοι για αυτό θα είναι οι πολιτικοί».

Η επιστροφή στα εθνικά νομίσματα δεν πιστεύετε ότι θα προκαλέσει αναταράξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι θα τη θέσει ίσως σε κίνδυνο; 

«Μα το πρόβλημα είναι ότι το ευρώ χρησιμοποιήθηκε ως μέσο πίεσης των λαών να συμμετάσχουν στο ευρωπαϊκό ομοσπονδιακό σύστημα, παραχωρώντας μεγάλο μέρος της εθνικής κυριαρχίας τους. Όταν χρησιμοποιείς τέτοια μέσα για να πετύχεις κάτι, κάποια στιγμή αυτό γυρίζει εναντίον σου. Το ευρώ είναι απλώς μια παρένθεση. Δραματική μεν, αλλά παρένθεση».

Μπορούμε, όμως, να ζούμε σήμερα με εθνικά νομίσματα;

«Πρέπει να σταματήσουμε να λέμε στους πολίτες ότι δεν μπορούμε. Αιώνες ολόκληρους έχει ζήσει η κάθε χώρα με το νόμισμά της και μάλιστα καλύτερα από ότι σήμερα. Διότι το εθνικό νόμισμα μπορεί να προσαρμοστεί στο επίπεδο της κάθε οικονομίας και, κατά συνέπεια, στις ανάγκες και στα συμφέροντα του κάθε λαού. Και αυτό είχε λειτουργήσει σωστά για αιώνες. Από τότε, όμως, που καθιερώθηκε το ευρώ, άρχισαν τα προβλήματα».

Πώς βλέπετε την ελληνική σε σχέση με την παγκόσμια κρίση;

«Κατ’ αρχάς, πρέπει να δηλώσω τη συμπαράστασή μου στον ελληνικό λαό. Εκπλήσσομαι όταν βλέπω την ευρωπαϊκή Αριστερά να δέχεται τα τρομακτικά μέτρα λιτότητας που επιβάλλονται στους Έλληνες και τη δυστυχία που αυτά συνεπάγονται. Επίσης, διαφωνώ με αυτούς που θεωρούν ότι την ευθύνη για την ελληνική κρίση τη φέρει αποκλειστικά η Ελλάδα. Απόδειξη είναι ότι η Πορτογαλία, η Ιρλανδία και η Ισπανία ζουν το ίδιο πράγμα, ότι η Ιταλία αρχίζει να ζει το ίδιο πράγμα και η Γαλλία θα το ζήσει σύντομα. Στην πραγματικότητα, αυτό το οικονομικό μοντέλο είναι καταδικαστέο και οι λαοί είναι απλώς θύματά του. Αυτό πρέπει να αλλάξει».

Πιστεύετε ότι ο Φρανσουά Ολάντ θα δώσει άλλη κατεύθυνση στα πράγματα;

«Όχι, βέβαια! Διότι ο κ. Ολάντ και οι φίλοι του συνέβαλαν στο χτίσιμο αυτής της υπερφιλελεύθερης Ευρώπης. Σε κάθε ευκαιρία, μάλιστα, την υπερασπίζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – η θέση μου μου το επιτρέπει να το γνωρίζω από πρώτο χέρι».

Οι ψηφοφόροι σας είναι οι ίδιοι με αυτούς που ψήφιζαν Εθνικό Μέτωπο τη δεκαετία του ’80; 

«Όχι! Καθόλου. Σήμερα έχουμε ψηφοφόρους που προέρχονται και από τη Δεξιά και από την Αριστερά. Άλλωστε, ο διαχωρισμός Δεξιά - Αριστερά δεν ισχύει πια. Σήμερα το ζήτημα είναι αν είμαστε υπέρ της παγκοσμιοποίησης ή υπέρ του έθνους. Αν είμαστε από αυτούς που πιστεύουν ότι τα έθνη πρέπει να εξαφανιστούν, να διαλυθούν σε ένα είδος αυτοκρατορίας που θα κυβερνάται από τις τράπεζες και τους τεχνοκράτες, ή από αυτούς που πιστεύουν ότι η εθνική κυριαρχία είναι το πιο ακριβό αγαθό και ότι η ευημερία, η ελευθερία και η ταυτότητα ενός λαού μπορούν να επιζήσουν μόνο μέσα σε ένα εθνικό πλαίσιο. Το κοινό χαρακτηριστικό των ψηφοφόρων του Εθνικού Μετώπου είναι ο πατριωτισμός, το έθνος».

Η δική σας πολιτική διαφέρει από την πολιτική του πατέρα σας;

«Κοιτάξτε. Οι καιροί έχουν αλλάξει. Είναι προφανές ότι η επιτάχυνση της παγκοσμιοποίησης καταστρέφει την έννοια του κράτους-έθνους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εμείς υπερασπιζόμαστε την επιστροφή στο κράτος-έθνος που αποδυναμώνεται από τις μεγάλες οικονομικές ολιγαρχίες που μας κυβερνούν. Τη δεκαετία του ’80, το ζητούμενο ήταν περισσότερο ο αγώνας ενάντια στον σοσιαλισμό και στον κομμουνισμό. Εγώ πιστεύω ότι οι δύο ολοκληρωτισμοί του 20ού αιώνα, ο ναζισμός και ο κομμουνισμός, έδωσαν τη θέση τους στον ισλαμισμό και στην παγκοσμιοποίηση, που αποτελούν τους ολοκληρωτισμούς του 21ου αιώνα. Ο ισλαμισμός είναι ο ολοκληρωτισμός της θρησκείας και η παγκοσμιοποίηση είναι ο ολοκληρωτισμός του εμπορίου. Εγώ ενάντια σε αυτούς αγωνίζομαι».

Ο πατέρας σας έχει κατηγορηθεί ότι αρνείται την εξολόθρευση των Εβραίων στα ναζιστικά στρατόπεδα κατά τη διάρκεια του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου... 

«Αυτό δεν ισχύει».
 
Ποια είναι η δική σας θέση πάνω σε αυτό το θέμα;

«Κοιτάξτε, ο πατέρας μου είναι ένας άνθρωπος που έχει το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου και τα δικά του σημεία αναφοράς. Είναι 84 χρόνων. Ίνας άνθρωπος 40 χρόνων δεν έχει τα ίδια σημεία αναφοράς με έναν άνθρωπο 80 χρόνων. Μερικές φορές ίσως να έχει εκφραστεί με αδέξιο τρόπο και αυτό να χρησιμοποιήθηκε πολιτικά εναντίον του. Δεν αρνείται, όμως, το Ολοκαύτωμα».

Κλείνοντας τη συζήτησή μας, θα ήθελα να ξαναγυρίσουμε στην Ελλάδα και να σας ρωτήσω ποιες προσωπικότητες της χώρας μας, ανεξαρτήτως ιστορικής περιόδου, σας έρχονται αυθόρμητα στο μυαλό;

«Ξέρετε πώς λένε τον γιο μου;».
 
Όχι.

«Λουδοβίκο-Αριστοτέλη! Αυτό λέει πολλά. Τρέφω τεράστιο σεβασμό για τον Αριστοτέλη, για την Αρχαία Ελλάδα και για ό,τι έδωσε στον δυτικό πολιτισμό. Επίσης, τρέφω μεγάλο σεβασμό για τον Σόλωνα, ο οποίος πριν από 2.500 χρόνια θέσπισε τη σεισάχθεια, παραγράφοντας τα χρέη των πολιτών και απαλλάσσοντας τους έτσι από τη δουλεία, την ίδια αυτή μορφή δουλείας που προσπαθούν να επαναφέρουν σήμερα αυτοί που μας κυβερνούν. Τα κόκαλα του καημένου του Σόλωνα θα τρίζουν στον τάφο του... Το κόμμα μας είναι πραγματικά ευαίσθητο σε ό,τι αφορά την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα. Οι Έλληνες ήδη ζουν το μέλλον μας».

Πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου